Betalningsvillkor

Faktura

Normalt får du som återförsäljare 20 dagars kredit.
20 dagar räknas från den dag då leveransen lämnar Norrköping.
Fakturan skickas digitalt med e-post till den e-postadress som du angivit.

Om du mot förmodan inte betalar på förfallodagen så skickas automatiskt en påminnelsefaktura innehållande en påminnelseavgift på 60kr.

Dröjsmålsränta skickas i efterhand.

Kontakta oss gärna för mer information
011-16 80 79
info@nammi.se

Leveranstid

Lagerfört godis lämnar Norrköping dagen efter att du har gjort Din beställning och vi anlitar Schenker för transporterna. Normal leveranstid är 3-7 arbetsdagar men varierar beronde på just Din adress. Är ordern brådskande så måste ni följa godset med hjälp av sändningsnumret för att kunna agera direkt om det verkar som något håller på att gå snett. Om ni vill hämta godset på Schenkers terminal så kontaktar ni dem och kommer överens om det. Vi kan inte garantera leverans på 2 dagar.

Spåra gods i högerspalten på Schenkers hemsida: www.schenker.se

Säkerhet och sekretess

ANVÄNDNING AV COOKIE-FILER
Denna webbplats använder ”cookies” för att hjälpa dig att få en personligt anpassad Internetupplevelse.

En cookie är en textfil som en webbserver lägger in på din hårddisk. Cookie-filer kan inte användas för att köra program eller leverera virus till din dator. En cookie är unikt tilldelad dig och kan endast läsas av en webbserver i den domän som utfärdade cookie-filen till dig. Ett av huvudsyftena med cookie-filer är att ange för webbservern att du har återvänt till en specifik webbsida, så att du kan få en personligt anpassad upplevelse när du besöker webbsidan igen. Du kan välja om du vill acceptera en cookie eller inte. De flesta webbläsare accepterar cookie-filer automatiskt, men det går vanligtvis att ändra inställningarna till att inte acceptera cookie-filer om Du föredrar det.

Om du stänger av cookie-funktionen är det möjligt att du inte till fullo kan utnyttja de interaktiva funktionerna på denna webbplats eller de andra webbplatser som du besöker.

ANTI-SPAM POLICY
Vi tar direkt avstånd från allt som har med spam, eller skräppost, att göra. Vi medverkar ej till att skicka SPAM, och skickar inte e-post från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet.

Som kund till oss kan du få e-post rörande din order, betalning eller annan kommunikation du initierat, samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation.

Om du har valt att ta emot vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Vill du inte längre ta emot några nyhetsbrev kan du enkelt avregistrera dig via en avregistreringslänk i det aktuella nyhetsbrevet, eller kontakta vår kundtjänst om du behöver hjälp.

Mottagingskontroll

MOTTAGNINGSKONTROLL INNAN PÅSKRIFT

Om inte nedanstående punkter följs kan vi inte ersätta er för eventuell fraktskada eller felaktigt kolliantal.

  1. Kontrollera att antal kollin stämmer med fraktsedeln från Schenker.
  2. Kontrollera att kartongerna ser hela ut.
  3. Om ovanstående punkter inte är ok så kräv att chauffören gör en anteckning på fraktsedeln innan ni tar emot godset.

SAKNADE KARTONGER
Kontrollera alltid att antal kolli stämmer överens med vad du tar emot innan du skriver på mottagandet. Om antalet inte stämmer så måste chauffören anteckna detta!

Upptäcker du senare att antalet kollin inte stämmer med fraktsedeln så kan vi tyvärr inte ersätta dig med nya produkter.

Stämmer antal kollin men inte innehållet med vår följesedel så kontaktar du oss direkt på info@nammi.se eller 011-16 80 79 så löser vi problemet tillsammans.

TRASIG LEVERANS

  1. Anmäl alltid synlig emballageskada till chauffören
  2. Fota alltid de trasiga kartongerna och innehållet och mejla eller MMS´a bilderna till oss på info@nammi.se eller 0737-08 26 72
  3. Vi ordnar nytt och helt godis till Er.

För att vi ska kunna ersätta er med nya produkter så måste ni följa ovanstående punkter!